جایی برای نوشته های شخصی

  • ۰
  • ۰

مبل راحتی دو نفره

چند نکته که قبل از خرید مبل باید در نظر بگیرید

خرید مبل یکی از مهم ترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای خانه خود انجام دهید. در اتاق نشیمن، این قطعه ای از مبلمان است که در آن می نشینیم، می خوانیم، می خوریم و می نوشیم، خانواده و دوستان را سرگرم می کنیم، تلویزیون تماشا می کنیم و حتی می خوابیم، بنابراین منطقی است که برای سرمایه گذاری در موردی که سال ها دوام خواهد داشت وقت بگذاریم. برای آمدن، درست است؟

از اندازه گیری تا انتخاب یک قاب خوب، این 5 نکته است که باید قبل از خرید مبل جدید در نظر بگیرید.
آیا می دانید چه زمانی به دنبال یک تشک جدید هستید و آزمایش کف پای قدیمی را انجام می دهید؟ خب، همین نظریه در مورد مبل نیز صدق می کند. یک مبل متوسط ​​حداقل 60 سانتی‌متر عمق صندلی دارد که در صورت داشتن پاهای بلند فضای زیادی برای مانور می‌دهد و اگر قد کوتاه‌تری دارید می‌توانید آن‌ها را زیر آن قرار دهید. اما عمق صندلی متفاوت است، بنابراین حتماً سبک‌های مختلف را امتحان کنید تا مطمئن شوید که از پشتی خوبی برخوردار هستید. وقتی صحبت از ارتفاع صندلی به میان می آید، بیشتر طرح ها بین 45 تا 50 سانتی متر ارتفاع دارند. قد درست یا غلط وجود ندارد، پس دوباره، قبل از خرید سعی کنید مطمئن شوید که برای تمام خانواده مناسب است.

سارا هامفریس، خریدار ارشد در DFS، می‌گوید همچنین مهم است که نحوه استراحت خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر دو نفر هستید و هر دو دوست دارید پاهایتان را بالا بنشینید، بررسی کنید که مبل به اندازه کافی عمیق باشد که هر دوی شما را در خود جای دهد. یا اگر فضای کافی برای قرار دادن آن دارید، مبل راحتی یا مبل راحتی در نظر بگیرید.

«اگر ترجیح می‌دهید روی مبل خود دراز بکشید، مطمئن شوید که به اندازه کافی بلند باشد تا دراز بکشید. افراد قد بلندتر نیز ممکن است دوست داشته باشند مبل راحتی با پشتی بلندتر برای ارائه پشتیبانی بیشتر در نظر بگیرند.

تا آنجایی که می توانید برای یک قاب با کیفیت خرج کنید - این کار شما را در طول سال های طولانی استراحت خواهد دید. قاب چوبی جامد گزینه خوبی است، اما مراقب تخته خرده چوب یا ساختار فلزی باشید. همچنین، قبل از تعهد به ضمانت توجه داشته باشید - همیشه تولیدکنندگانی را انتخاب کنید که حداقل 15 سال ضمانت ارائه می دهند.

به یاد داشته باشید که آنچه در داخل مبل وجود دارد به اندازه آنچه در بیرون استفاده می شود مهم است. وقتی صحبت از پشتی و نشیمن مبل می شود، بالشتک های پر شده از راحتی بالایی برخوردارند، اما به پرکردن منظم نیاز دارند، در حالی که فوم یا الیاف ممکن است به مرور زمان صاف شده و شکل خود را از دست بدهند. راه حل کامل؟ تیم Sofa.com توصیه می‌کند که ترکیبی از پر و فوم را انتخاب کنید، زیرا «پرها به اسکویش می‌دهند در حالی که فوم ساختاری ایجاد می‌کند». بالشتک های پشت پر شده با پر و بالشتک های صندلی پر شده از فوم یا الیاف به خوبی کار می کنند.

فرقی نمی‌کند به دنبال رنگ‌های تند، الگو یا خنثی باشید، انتخاب پارچه روکشی شما تأثیر زیادی بر اتاق خواهد داشت، بنابراین با دقت انتخاب کنید تا مطمئن شوید که با طرح شما مطابقت دارد. مواد طبیعی ممکن است در نور شدید خورشید محو شوند، بنابراین اگر مبل نزدیک پنجره است، از پارچه مصنوعی استفاده کنید. این به ویژه در یک خانه خانوادگی شلوغ مهم است، و اگر سگ یا گربه دارید، پارچه ای را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود. در این مورد، روکش های شل ارزش بررسی دارند، زیرا می توان آنها را برای تمیز کردن جدا کرد و برخی از آنها نیز قابل شستشو هستند.

انصافاً هیچ چیز بدتر از خرید مبلمانی نیست که در خانه شما مناسب نباشد (صحنه مبل نمادین «PIVOT» راس گلر را در Friends به خاطر دارید؟)، بنابراین قبل از انجام هر کاری، اندازه بگیرید. متر را بیرون بیاورید و مطمئن شوید که از حداکثر ابعاد مبل که متناسب و متناسب با فضای شماست مطمئن هستید.

به گفته سارا هامفریس در DFS، توجه به عرض (اندازه گیری در پشت مبل) و عمق (اندازه گیری از پشت مبل به سمت جلو) مهم است. او می‌گوید: «اگر برای اتاق کوچک‌تری می‌خرید، به عمق مبل توجه کنید، زیرا عمق صندلی به ندرت از مبل‌های بزرگ‌تر به مبل‌های کوچک‌تر تغییر می‌کند. و ارتفاع مبل را در نظر بگیرید، به خصوص اگر اتاق شما رادیاتور یا قفسه بندی دارد.

یک نکته برای اطمینان از اینکه مبل شما در فضای شما قرار می گیرد این است که شکل مبل خود را از روزنامه جدا کنید و آن را روی زمین در اتاق قرار دهید. سارا می‌گوید: «این به شما امکان می‌دهد تا بررسی کنید که فضای کافی برای قدم زدن در اطراف آن دارید و فضای کافی برای قفسه‌ها، رادیاتورها و سایر وسایل مبلمان و همچنین باز شدن کمدها، درها و پنجره‌ها باقی مانده است. '

در نهایت، ابعاد هر در و پله‌ای را که مبل هنگام تحویل باید از آن عبور کند، بررسی کنید - دیوارهای بدون بند شما از شما تشکر می‌کنند.

اگر دسترسی محدود است، ممکن است نیاز داشته باشید که یک سبک کمری را انتخاب کنید، مدلی با پایه‌های قابل جابجایی یا حتی طراحی مدولار که می‌تواند در بخش‌های مختلف ارائه شود. یا اگر اتاق کوچکی دارید، یک اتاق دو نفره یا یک اتاق خواب را در نظر بگیرید. شما ممکن است مبل رویایی خود را در مناظر داشته باشید، اما باید عملی نیز باشید. خبر خوب این است که سفارشی کردن مبل برای اینکه واقعاً برای شما و فضای شما کار کند، هرگز آسان‌تر نبوده است.

 

واژه نامه اصطلاحات مبل

فقط در صورتی که گیج می‌شوید و نیاز به استفاده از اصطلاحات مختلف مبل دارید که در سایت شناور هستند، در اینجا واژه‌نامه‌ای برای کمک به حفظ ذهن شما وجود دارد:

3-نفره: مبل سه نفره. همچنین به عنوان مبل استاندارد نیز شناخته می شود.

چرم پیوندی: پارچه ای که از انفجار ذرات چرم بر روی پارچه های مصنوعی، معمولاً پلی اورتان ساخته می شود. ظاهری چرمی دارد اما ماندگاری دانه کامل را ندارد.

قاب دو رولپلاک: قاب از چوب سخت تشکیل شده است که با رولپلاک هایی که در قسمت مربوطه قرار داده شده و به هم چسبیده (همچنین پیچ) متصل می شوند.

Double Rubs: واحد اندازه گیری دوام پارچه. توسط آونگی مشخص می شود که پارچه را تا زمانی که فرسوده شود مالش می دهد. معمولاً از 15000 تا بیش از 100000 پیش می رود.

کوسن های پایین: کوسن هایی پر از پرهای غاز

بالشتک های فوم: بالشتک های پر شده از فوم، می توانند چگالی زیاد یا کم داشته باشند. فوم های با چگالی کمتر سریعتر فرسوده می شوند اما در ابتدا نرم تر هستند.

چوب سخت خشک شده در کوره: چوب های سخت تر (بلوط، خاکستر، توس، گردو) که در کوره ای با دمای بالا خشک می شوند تا استحکام طبیعی چوب را افزایش دهند.

Loveseat: مبل با دو صندلی

تخته خرده چوب: چوبی که از ذرات چوب ساخته شده تشکیل شده است که معمولاً با چسب در کنار هم نگه داشته می شود.

پشت بالش: کوسن های پشتی از بالش ها یا کوسن های جداشونده و تکی تشکیل شده اند

سکشنال: مبل هایی با بیش از یک تکه که در کنار هم قرار می گیرند و یک مبل بزرگتر، معمولاً L شکل می سازند. برخی از مقطع ها می توانند به شکل U باشند.

صندلی بغل یا لهجه: یک صندلی

قاب منگنه: فریم از چوب ساخته شده است و اجزای آن با منگنه های صنعتی منگنه می شوند.

پشتی تنگ: کوسن های پشتی در چارچوب مبل دوخته می شوند. آنها قابل جابجایی نیستند

تافت: دکمه‌هایی روی کوسن‌ها که معمولاً در کوسن فرو می‌روند تا مبل را مجلل جلوه دهد.

اثاثه یا لوازم داخلی: پارچه (چرم یا منسوجات دیگر) که روی مبل را می پوشاند

 

انتخاب رنگ مبل

اگر یک پروژه دکوراسیون را از ابتدا شروع می کنید، می توان ابتدا یک مبل انتخاب کرد تا بتوانید اطراف آن را تزئین کنید. یک مبل نمایشی به عنوان الهام بخش یک اتاق می تواند با پارچه لوکس پر جنب و جوش یا با چاپ رنگارنگ پوشانده شود. نقطه کانونی اتاق است.

اگر یک مبل به اتاقی که قبلاً تزئین شده اضافه می کنید یا ترجیح می دهید مبل نقش حمایت کننده داشته باشد، انتخاب رنگ مهم می شود. انتخاب یک مبل جدید برای پالت رنگی موجود به این معنی است که شما باید تصمیم بگیرید که مبل خنثی باشد یا نقش برجسته ای به خود بگیرد.

طراحانی وجود دارند که مبل هایی را ترجیح می دهند که با رنگ دیوار همخوانی داشته باشد تا اتاق یکپارچه شود و اتاق بزرگتر به نظر برسد. این یک ایده خلاقانه برای یک طرح رنگی هماهنگ است. اگر مبل راحتی می‌خرید که با رنگ دیوارتان مطابقت داشته باشد، تغییر رنگ دیوار در آینده ممکن است پیچیده باشد.

رایج ترین رویکرد خرید مبل هایی است که مکمل دکور دیگر باشد و در مرکز توجه قرار نگیرد و در رنگ دیوار استتار نشود. به همین دلیل است که رنگ مبل های خنثی برای اکثر خانه ها محبوب ترین هستند.

 

مبل تیره

مبل روشن یا تیره


هنگامی که تصمیم گرفتید مبل شما برجسته باشد یا رنگ خنثی، باید تصمیم بگیرید که مبل شما روشن یا تیره باشد. رنگ کف اتاق شما تاثیر زیادی در انتخاب رنگ مناسب مبل دارد. اگر به فکر مبل بالقوه ای هستید که روی زمین شما بنشیند، آیا روی دریایی از کفپوش یا فرش چوبی تیره شناور می شود یا با آن ترکیب می شود؟ از آنجایی که مبل به طور سنتی بزرگ و روکش شده است و بیشتر پارچه ها نور را جذب می کنند، می تواند اتاق را تا حد زیادی تاریک کند.

اگر مبل تیره ای را روی یک طبقه تاریک قرار دهید، به نظر می رسد که در اتاق ناپدید می شود. اگر می خواهید از مبل تیره روی یک طبقه تیره استفاده کنید، باید سعی کنید آن را بیشتر نمایان کنید. یک مبل تیره با پایه های فلزی یا چوب روشن می تواند فضای بصری بین مبل و کف ایجاد کند. استفاده از فرش روشن تری در زیر مبل شما می تواند رنگ های تیره را از هم جدا کرده و رنگ مبل را پرپشت کند. یک میز قهوه سبک از چوب یا فلز نیز می تواند به مشخص کردن مبل از کف کمک کند.

یک مبل با رنگ روشن چالش های متفاوتی با مبل تیره دارد. بزرگ ترین چالش یک مبل سبک، لکه دار شدن و سایش است. قبل از انتخاب یک مبل سفید یا روشن، نحوه استفاده از اتاق در حال حاضر را در نظر بگیرید، نه اینکه چگونه امیدوارید از آن استفاده شود. اگر سگ شما دوست دارد روی کاناپه دراز بکشد، احتمالاً نمی خواهید یک مبل سفید را بدون آموزش مجدد جدی در اتاق نشیمن خود قرار دهید. اگر مبل شما توسط بچه ها و حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، و شما هنوز هم ایده یک مبل سبک را دوست دارید، پس روکش های قابل شستشو یک سازش شیک هستند.

 

انتخاب رنگ مناسب برای نیازهای شما


هنگامی که روشن و تاریکی مبل جدید خود را در نظر گرفتید، وقت آن است که به رنگ آن فکر کنید. اگر با مبل های نمایشی کار نمی کنید، مبل با رنگ خنثی یک انتخاب محبوب است. مبل های خنثی به راحتی می توانند اطراف را تزئین کنند، و به راحتی می توانند با تغییر سبک شما در طول سال ها مطابقت داشته باشند.

پارچه مبل خنثی شامل رنگ های بژ، خاکستری، ماتریس و کرم است. پارچه مبل بژ مات می تواند در اطراف رنگ های دیگر کسل کننده به نظر برسد، اما پارچه بژ بافت دار با تکه های رنگ تک رنگ می تواند بدون افزودن رنگ های جدید جذابیت ایجاد کند. مبل های خاکستری می توانند از رنگ های کم رنگ تا زغالی متغیر باشند. خاکستری که یک آفتاب پرست سبک در نظر گرفته می شود، می تواند پیچیده، راحت، خنک یا ترد باشد. مبل های خنثی می توانند بی سر و صدا مکمل دکوراسیون دیگر شما باشند، اما همچنان شیک و جذاب باشند.

یک مبل با هر رنگی می تواند به زیبایی در فضای شما ادغام شود اگر آن را به عنوان رنگ دیگری از طرح رنگ خود در نظر بگیرید. این به این معنی است که لوازم جانبی یا چاپی همرنگ مبل را اضافه کنید تا رنگ در اتاق پخش شود. مبل یک پارچه بزرگ است که با تکرار پاپ های همرنگ به عنوان یک لهجه می تواند اتاق شما را متعادل کند.

 

کارهای پایانی
وقتی یک مبل جدید می‌خرید، خود را ملزم به خرید یک صندلی عاشقانه همسان نکنید. یک گزینه انعطاف پذیرتر، انتخاب مجموعه ای از صندلی های روکش دار برای تکمیل مبل جدید شما است. لزومی ندارد که صندلی ها دقیقاً با مبل مطابقت داشته باشند، اما می توانند رنگ مبل را در یک الگو یا بافت بگنجانند. استفاده از مجموعه ای از صندلی ها به جای یک صندلی دوست داشتنی به شما فرصت های بیشتری برای اضافه کردن رنگ به پالت رنگ و گزینه های بیشتری برای قرار دادن مبلمان می دهد.

هنگام هماهنگ کردن مبل جدید خود با دکوراسیون اتاق خود، بالش های برجسته و پرتاب ها را به عنوان آخرین کار فراموش نکنید. این پاپ های رنگی کوچک به اتاق نشیمن شما ظاهری یکپارچه می بخشد.

  • ۰۰/۰۹/۰۱
  • amir seo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی